00:40

2017-05-16 @ 00:40:22

Är i säng alldeles för sent ikväll. Har en fullspäckad dag framför mig imorgon med möte, jobb och tandläkaren men är liksom inte riktigt redo att somna än, jag älskar att vara vaken på kvällarna/nätterna i min ensamhet. Det gör mig lycklig, ock kanske är det en av alla anledningar till varför jag är en konstig människa. 

"Du är konstig, Matilda" eller som de flesta brukar säga "du är sjuk i huvudet, Matilda" är någonting som är vardagsmat för mig att höra, för jag hör de i stort sett varje dag, iallafall näst intill. 

Vinkla det hur du vill. Men oavsett vad folk menar så vinklar jag alltid det ur ett positivt perspektiv. För jag är ju jag. Ofta högljud, gapig, armar och ben överallt, driver med mig själv och det mesta runt omkring mig, skrattar högt, har energi för 10 man, är kanske tre fulla händer och har ett stänk av att vara galen, att vara just en väldigt speciell människa. 

Samtidigt som jag i perioder bara vill vara själv, inte alls prata, med någon eller bara ligga hemma och titta på film eller serier som jag sett hundra gånger om. Tycker jag om något så tröttnar jag aldrig. Om sjuk i huvudet är något dåligt, jag bryr mig inte ens längre.

Jag har svårt att öppna upp mig och pratar eller visar känslor VÄLDIGT sällan men blir arg när folk endast tar kontakt med mig för hur jag ser ut på utsidan. Jag är inte mitt utseende och ogillar när folk säger att deras bild förändras av mig när det pratar med mig i person för första gången. När man antar att jag ska vara dryg, då jag är raka motsatsen. Varför går man in med den inställningen och antar att en annan människa är dryg när allt man då går på är utseendet?  Jag är min personlighet, inte mitt utseende. 

Det är svårt för mig att sätta fingret på varför just jag får höra så ofta att jag är sjuk i huvudet, för jag vet inte vad jag gör och vad jag säger som definierar mig som det, jag bara vet att "so be it, det är okej för mig" för jag är lyckligare nu, allt jag vet är att jag är glad.

U gotta own it, sugar. 
För att citera mitt all time favourite citat "we are all mad here"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: