NATTBABBEL

2015-03-31 @ 01:59:34
Är fruktansvärt duktig på att vända på dygn. Eller egentligen att vända upp på allt, men aldrig ner. Är vaken på nätterna, är vaken på dagarna. Sover ut en morgon men fuckar upp rytmen på kvällen igen. Mina jobbarkompisar brukar fråga hur jag orkar, hur min kropp orkar med, vad jag går på och vart jag får min energi ifrån? Sanningen är att den person som undrar detta mest, det är nog jag själv. Om det är mitt sjuka intag av Coca-Cola, vem vet? Eller om det är att jag bara kan rycka med axlarna och säga som i så många andra fall "jag är född sån här" för jag har ju alltid varit sån här. Pigg, jobbig, högljud, överenergisk, armar och ben överallt när jag förklarar, rapp i käften och bara helt jäkla insane. 

Detta är ett sånt där typiskt nattinlägg, när jag bara behöver babbla av mig saker, men jag förundras så över hur mycket jag orkar, hur få timmar sömn jag behöver för att ändå vara såhär pigg, trots mitt energifattiga matintag. Jag ger min blomma mer vatten än vad jag ger mig själv mat liksom. Ja, min kropp kommer alltid vara ett av livets stora mysterier tror jag ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: