I HAVE HAD IT

2017-05-02 @ 12:43:39

Gick hela dagen igår och skiftade mellan att ena sekunden vara förbannad, och andra sekunden  vara så fruktansvärt ledsen. Fick ett flertal gånger bita ihop för att inte börja gråta bland folk samtidigt som det enda som snurrade i huvudet på mig var frågan "Varför väljer folk att vara så elaka?" För varför gör folk det? Varför väljer man som människa att säga saker som i huvudsyfte endast är  till för att såra någon annan? Även om det inte ligger någon sanning i det man slänger ur sig, huvudsaken är ju faktiskt att man sårar?

Jag är så jävla trött på dessa människor, som inte kan sköta sig själva. Som inte kan ta en titt i spegeln och inse att de skadar mer än vad de gör nytta. Att man inte bara sårar en människa utan också flera andra.

Jag är så jävla trött på att stå helt hjälplös och bara se på när folk försöker svartmåla människor som jag älskar mest av allt i hela världen, och jag har nått min gräns. Det räcker.

Innan man öppnar munnen bör man alltid ha hört varenda sida av en historia, man bör ha varit där och bevinnat den, men det är ju lätt att snacka om saker men inte vet någonting om, eller hur? Låt mig då förklara att du också bör vara perfekt innan du yttra dig, låt mig då förklara att vissa kämpar med något varje dag som du förmodligen inte har en aning om. Och låt mig förklara att du har inte rätten att yttra dig om du inte ens vet vad du pratar om. Starta inte ett krig som inte är ditt. Så varför väljer man då att vara en elak människa? Hur fan är man funtad om man tror att man har rätten att såra någon annan på det sättet?

När man försöker gå vidare men folk hela tiden ska gräva i det förflutna och säga de mest elaka sakerna som man möjligen kan komma på. Vart fan är din mänsklighet, vem fan gav dig rätten?

Im sick and tired to every bone på elaka, ryggradslösa människor utan intressen. Varför inte bara lämna det förflutna, gå vidare och vara glada för varandra oavsett vilken sida man står på? När blev hat starkare än kärlek?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: